کد خبر: ۴۳۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۸۸

وام ۳۵ میلیونی برای این افراد واریز شد | واریز وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری

جعفر امیرآبادی‌زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان وام اولی و وام ۳۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری پرداخت شد.

جعفر امیرآبادی‌زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان وام اولی و وام ۳۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری پرداخت شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت تسهیلات بازنشستگان وام اولی و ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری خبر داد.
جعفر امیرآبادی‌زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان وام اولی و وام ۳۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری پرداخت شد.

امیرآبادی‌زاده افزود: با همکاری بانک صادرات، تسهیلات ضروری ۳۰ میلیون تومانی برای ۴۷ هزار و ۶۸۵ نفر از بازنشستگان کشوری واجد شرایط دریافت این تسهیلات که سال گذشته ثبت نام و هیچگونه تسهیلاتی دریافت نکرده بودند (وام اولی‌ها)، روز سه‌شنبه ششم شهریور ۱۴۰۳ به حساب این عزیزان واریز شد.
وی ادامه: داد همچنین امروز (سه‌شنبه) و ساعتی پیش، وام ۳۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری برای ۴۲۶۲ نفر از عزیزانی که تا بهمن ماه سال گذشته ثبت نام کرده بودند و مدارک مربوطه را بارگذاری کرده و توسط مدیریت‌های استانی تایید شده و واجد دریافت این تسهیلات بودند هم زمان با تسهیلات وام ضروری (وام اولی‌ها) پرداخت شد.

به گفته امیرآبادی‌زاده، ارائه تسهیلات مالی از جمله سیاست‌های رفاهی و خدماتی صندوق بازنشستگی کشوری است که برای کمک به بهبود معیشت و رفع نیاز‌های عزیزان بازنشسته و خانواده محترمشان به صورت مستمر انجام می‌شود.
وام ضروری بازنشستگان کشوری
وام بازنشستگان با تسهیلات مناسب باعث شده تمامی مستمری بگیران به دنبال دریافت آن باشند.

وام بازنشستگان یکی از تسهیلاتی است که برای تمامی افراد مستمری بگیر قابل دسترس میباشد. وام بازنشستگان به دلیل سود مناسبش باعث شده یبن مستمری بگیران خواهان زیادی داشته باشد. وام بازنشستگان تا به امروز برای خیلی از افراد یک راه نجات بوده است. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

علت دیر واریز شدن وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری چیست؟

جمعی از بازنشستگان کشوری از عدم واریز وام خود انتقاد کردند؛ این بازنشستگان که سال قبل برای وام ثبت نام کرده‌اند، هنوز موفق به دریافت آن نشده‌اند؛ بیش از دو هفته قبل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد به زودی وام بازنشستگان واریز می‌شود.

بازنشستگانی که در سال ۱۴۰۲ برای وام ۳۰میلیون تومانی ثبت نام و هنوز وام خود را دریافت نکرده‌اند، پس از مراجعه به قسمت نتایج وام در سایت صندوق بازنشستگی اعلام می‌شود وام شما در تاریخ بیست و نهم ماه قبل واریز از بانک شده است اما عملا وجهی به حساب بازنشستگان مشمول و واجد شرایط واریز نشده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جعفر امیرآبادی زاده با اعلام این خبر گفت: با همکاری بانک صادرات، تسهیلات ضروری ۳۰میلیون تومانی برای ۴۷هزار و ۶۸۵ نفر از بازنشستگان کشوری واجد شرایط دریافت این تسهیلات که سال گذشته ثبت نام کردند و هیچگونه تسهیلاتی دریافت نکرده بودند (وام اولی‌ها)، امروز (سه شنبه) به حساب این عزیزان واریز شد.

وی افزود: امروز سه شنبه و ساعتی پیش، وام ۳۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری برای ۴هزار و ۲۶۴ نفر از عزیزانی که تا بهمن ماه سال گذشته ثبت نام کرده بودند و مدارک مربوطه را بارگذاری و توسط مدیریتهای استانی تایید شده بودند و واجد دریافت این تسهیلات شده بودند هم زمان با تسهیلات وام ضروری( وام اولی ها ) پرداخت شد.

به گفته امیرآبادی زاده، ارائه تسهیلات مالی از جمله سیاست‌های رفاهی و خدماتی صندوق بازنشستگی کشوری است که برای کمک به بهبود معیشت و رفع نیازهای عزیزان بازنشسته و خانواده محترمشان به صورت مستمر انجام می‌شود.

چه کسانی می‌توانند وام بازنشستگان را دریافت کنند؟

این نوع تسهیلات که مخصوص مستمری بگیران است، به همه‌ی افراد تعلق نمی‌گیرد و افراد بر اساس اولویت در لیست پرداخت قرار می‌گیرند. از جمله عوامل موثر در لیست اولویت‌بندی وام بازنشستگان می‌توان به موارد زیر اشاره کردن:

مجموعه وام‌های دریافتی در گذشته
سایر تسهیلات دریافتی

میزان حقوق وام‌گیرنده‌ی بازنشسته

علاوه موارد بالا برای دریافت وام بازنشسته شرایط دیگری هم برای دریافت تسهیلات مستمری بگیران  در نظر گرفته شده است. این شرایط شامل موارد زیر است:

برای دریافت تسهیلات مستمری بگیران باید بیشتر از یک سال از زمان صدور حکم بازنشستگی گذشته باشد.
حکم ترمیم سال جاری برای وام‌گیرنده صادر نشده باشد.

وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیری حذف می‌شوند، مجاز به ثبت‌‌نام نیستند.

ثبت‌نام در سامانه‌های وام بازنشستگان، به معنی قطعی شدن دریافت وام برای ثبت نام کننده نیست؛ اگر متقاضی در لیست واجدین شرایط قرار بگیرد و نام او اعلام شود، می‌تواند برای دریافت وام اقدام کند.

در پی سوالات متعدد شمار زیادی از بازنشستگان کشوری در خصوص عدم پرداخت وام ضروری بازنشستگان به اطلاع می‌رساند بازنشستگانی که در سال ۱۴۰۲ برای وام ۳۰میلیون تومانی ثبت نام کرده اند و پرداخت وام آنها به تاخیر افتاده بود، از ساعتی قبل (بعدازظهر سه شنبه) واریز این مبلغ وام ضروری به حساب آنها آغاز شده است./جالبتر

فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری چیست؟

یکی از وام هایی که دولت برای کمک به بازنشستگان، که غالبا از اقشار متوسط و بعضا ضعیف جامعه محسوب می شوند، پرداخت می نماید، وام بازنشستگان کشوری است. مبلغ این وام در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته و به مبلغ ۳۰ میلیون تومان رسیده است. اما دریافت این وام نیازمند انجام مراحلی است، که اولین گام از آن، پس از احراز شرایط در فرد متقاضی تکمیل فرم ثبت نام است.

اما سوالی که ممکن است در ذهن بسیاری از متقاضیان دریافت این وام شکل گیرد این است که، فرم ثبت نام تسهیلات مستمری بگیران  کشوری چیست؟ آنچه مسلم است برای دریافت هرگونه وام، نیاز هست که متقاضی درخواست خود را ثبت نماید، که این تقاضا در فرمی که برای این منظور در نظر گرفته شده ثبت شده و درخواست شخص بر این اساس مورد بررسی قرار می گیرد. فرم ثبت نام تسهیلات مستمری بگیران کشوری نیز به همین شکل در نظر گرفته شده است.

متقاضیان دریافت این وام برای ثبت نام با دو فرم مواجه خواهند بود، یکی فرم اینترنتی این وام است که با ورود به سایت کانون بازنشستگی کشوری به آدرس cspf.ir می توانند به تکمیل این فرم اقدام نمایند.

دیگری فرمی تحت عنوان فرم تعهد وراث است که اشخاصی ملزم به تکمیل آن هستند که، وظیفه بگیر وارث خود می باشند و از آنجا که تنها یکنفر از وراث می تواند برای دریافت این وام، درخواست دهد سایر وراث موظف هستند از طریق این فرم رضایت خود را مبنی بر دریافت این وام توسط یکی از وراث اعلام نمایند.